Szukaj na tym blogu

wtorek, 31 maja 2016

Szklany Tron - Sarah J. Maas

Niektóre książki  pozostają w naszej pamięci na zawsze, 
taką książką jest dla mnie  "Szklany tron".



Szklany tron jest pierwszą częścią sagi autorstwa Sarah J. Maas opowiadającej o siedemnastoletniej Celaenie Sardothien, najlepszej zabójczyni państwa Adarlanu. Która trudniła się morderstwami na zlecenie.Jest wyszkolonym zabójcą, jednym z najlepszych, jednak popełniła fatalny błąd. Przez który została złapana i skazana na dożywotnią niewolniczą pracę w kopalni soli Endovier ,właśnie w tym momencie jej życia ją poznajemy. Niespodziewanie pojawia się szansa na wolność, ofertę składa jej Książę Dorian, wystarczy, że zgodzi się stanąć w turnieju o miano Królewskiego Obrońcy.Jeśli wygra – będzie wolna, jeśli przegra – jej wybawieniem będzie śmierć. Celaenie podejmuje wyzwanie, ponieważ 

nie ma nic do stracenia. Udaje się  do szklanego zamku,gdzie pod okiem wymagającego dowódcy straży rozpoczyna przygotowania do starcia z najgroźniejszymi osobnikami królestwa.
Wszystko się komplikuje kiedy uczestnicy turnieju giną w tajemniczych okolicznościach. Kto będzie następnym celem zabójcy? 



Fabuła "Szklanego tronu" jest wciągająca,a akcja mknie w dość szybkim tempie.Sarah J. Maas zasypuje nas zagadkami i niewiadomymi, przez które czytelnik skupiony jest jedynie na przerzucaniu następnych stron  .

Celaena to dziewczyna piękna i zabójcza.Jej osobowość jest połączenie ognia i wody.  Z JEDNEJ STRONY BEZLITOSNA ZABÓJCZYNI, A Z DRUGIEJ DZIEWCZYNA KTÓRA KOCHA KSIĄŻKI I ZWIEŻĘTA. Można ją porównać do  Katniss z "Igrzysk śmierci" i Penryn z "Angelfall",ponieważ wszystkie są sprytne, samodzielne i inteligentne. Celaena  to dziewczyna z charakterem, zabawna i czarująca.Dialogi z jej udziałem potrafią być zabawne, za sprawą  jej ciętego języka.


Ważne są również  męskie postacie.Na kartach tej powieści poznajemy niesamowicie przystojnego i czarującego księcia Doriana, następcę tronu Adarlanu, oraz kapitana gwardii królewskiej - Chaola Westfalla, który na początku jest bardzo zdystansowany do Celaeny. Po dłuższym poznaniu zaczynamy jednak zauważać,że taka jest jego natura, ponieważ jest on człowiekiem skrytym, któremu zaczyna zależeć na głównej bohaterce.Dorian jest swobodniejszy, bardziej pewny siebie, Chaol powściągliwy i pokorny.Na pozór różni jednak łączy ich przyjaźń i zauroczenie do tą samą dziewczyną.

Wątek miłosny jest idealnie zrównoważony, a trójkąt miłosny nie drażni czytelnika, a umila czytanie i pokazuje inne oblicze zabójczyni, która ma uczucia i jest w stanie nimi kogoś obdarzyć. 
Tylko kogo?
Wybór między tymi dwoma kandydatami jest ciężki, ponieważ każdy z nich jest inny i w jakiś sposób bliski bohaterce, jednak nie wysuwa się na pierwszy plan, a nasza bohaterka ma ważniejszy problem, niż szukanie mężczyzny, ważniejsze jest dla niej - Jak przeżyć i jak zwyciężyć?

W sekrecie przyznam wam, że po pierwszej części jestem Team Chaol, chociaż na początku byłam oczarowana Dorianem, który kocha książki, jednak  momentami był nie do zniesienia, a jego niektóre zachowanie mnie denerwowały. Natomiast Chaol zyskał w moich oczach przy dalszym poznaniu.Może nie jest taki czarujący jak Dorian, ale za to może poszczycić się wieloma innymi cechami, które, szczerze mówiąc, przemawiają do mnie o wiele bardziej niż  styl bycia następcy tronu.

Jednak zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy się muszą ze mną zgadzać, więc nie linczujcie mnie ;) To moje zdanie, ale wasze może być zupełnie inne, napiszcie mi w komentarzach w jakim teamie jesteście i za co kochacie Chaola/ Doriana , chętnie poczytam wasze opinie :D



Serdecznie polecam "Szklany tron".Jest to książka która wciąga czytelnika od pierwszych stron, w świat pełen tajemnic. Książka nosi miano młodzieżowej, jednak polecam ją również starszym czytelnikom, których na pewno nie zawiedzie. Ja już sięgnęłam po drugi tom i nadal jestem oczarowana stylem autorki. Nie zwlekajcie i również dajcie się porwać tej fantastycznej historii.
Moja ocena:9/10 <3